Popis
KURZ DEESKALAČNÉ TECHNIKY AJ VO VAŠOM MESTE!
Poskytovateľ vzdelávania |
TAX Optimal s.r.o. |
Dĺžka kurzu | 50 vyučovacích hodín |
Miesto výučby |
Prievidza, ul. Bakalárska 2 (budova Vysokej školy), 2. poschodie, č. dv. 219 Celá SR – podľa požiadaviek klienta v prípade poskytnutia vzdelávania pre 5 a viac osôb |
Deeskalačné techniky
Verbálne a neverbálne techniky zvládania a deeskalácie konfliktu
Cieľom vzdelávania je rozvoj zručností účastníkov efektívne zvládať konflikty, stresové situácie a vytvárať tak pozitívne vzťahy.
Účastníci vzdelávania sa naučia nielen teóriu konfliktu a možnosti jeho riešenia, ale zameriame sa aj na to ako včas rozpoznať príznaky eskalácie v komunikácii a prečo je to dôležité. Ako komunikovať s nahnevaným klientom a ako reagovať na agresívne správanie. Tiež základné deeskalačné techniky a ako ich môžu zapojiť do svojej každodennej komunikácie na pracovisku. Časť vzdelávania bude venovaná práve preto praktickému nácviku deeskalačných techník.
Pre koho je vzdelávanie určené: zamestnanci Centier pre deti a rodiny (CDR) – vychovávatelia a pomocní vychovávatelia, profesionálni náhradní rodičia, špeciálni pedagógovia, sociálni pedagógovia, liečební pedagógovia, sociálni pracovníci, asistenti sociálnej práce, psychológovia, iní odborní zamestnanci a tiež zamestnanci na skupinách,
Vzdelávanie je rozdelené na tri časti:
- Konflikt
- Definícia konfliktu (v širšom aj užšom zmysle).
- Základné princípy konfliktov a najčastejšie príčiny konfliktov.
- Správanie v konflikte: pasívne, agresívne, manipulatívne, asertívne.
- Postoj ku konfliktu, emocionálny, kognitívny, konatívny.
- Typológia konfliktov- intrapersonálny, interpersonálny, vnútroskupinový, medzi skupinami, medzinárodné, medzištátne konflikty, skrytý konflikt, fixovaný, jednostranný.
- Konflikt ako proces, vývojové fázy konfliktu, eskalácia konfliktu- príznaky, otvorenie, polarizácia, izolácia, deštrukcia, únava.
- Riešenie konfliktov
- Postupy riešenia konfliktov.
- Spôsoby zvládnutia konfliktu – kooperácia, kompromis, prispôsobenie sa, súperenie, vyhýbanie.
- Možnosti riešenia konfliktov – autoritatívne, alternatívne (vyjednávanie, facilitácia, mediácia, zmierovanie, vyjednávanie.
- Deeskalácia konfliktu
- Prevencia – predchádzanie napätiu, konfliktu či agresii v správaní
- Základné techniky deeskalácie – načúvanie, riadený rozhovor, odvrátenie pozornosti, zrkadlenie, verbálna deeskalácia
- Praktický nácvik deeskalácie konfliktu na modelových situáciách
Vzdelávanie je vedené skúsenými lektormi s praxou v oblasti výkonu opatrení v sociálno-právnej ochrane dieťaťa a v sociálnych službách. Vzdelávanie je interaktívne a zahŕňa teoretické vysvetlenia i praktické cvičenia, diskusie a prípadové štúdie. Rozsah vzdelávania je 50 hodín.
______________________________________________________________________________________________
TAX Optimal s.r.o., A. Mišúta 1/8, 971 01 Prievidza, IČO: 46713271, DIČ: 2023529684
Obchodný register Okresného súdu v Trenčíne, Odd. Sro, vložka č. 26410/R
www.vzin.sk, email: vzin@vzin.sk, tel. kontakt: 0905128263