Kurz Deeskalačné techniky

475.00

Cena kurzu 475,- EUR

[social_buttons]

Popis

KURZ DEESKALAČNÉ TECHNIKY AJ VO VAŠOM MESTE!

Poskytovateľ vzdelávania

TAX Optimal s.r.o.

  Dĺžka kurzu   50 vyučovacích hodín

Miesto výučby

Prievidza, ul. Bakalárska 2 (budova Vysokej školy), 2. poschodie, č. dv. 219

Celá SR – podľa požiadaviek klienta v prípade poskytnutia vzdelávania pre 5 a viac osôb

 

Deeskalačné techniky

Verbálne a neverbálne techniky zvládania a deeskalácie konfliktu

 

Cieľom vzdelávania je rozvoj zručností účastníkov efektívne zvládať konflikty, stresové situácie a vytvárať tak pozitívne vzťahy.

Účastníci vzdelávania sa naučia nielen teóriu konfliktu a možnosti jeho riešenia, ale zameriame sa aj na to ako včas rozpoznať príznaky eskalácie v komunikácii a prečo je to dôležité. Ako komunikovať s nahnevaným klientom a ako reagovať na agresívne správanie. Tiež základné deeskalačné techniky a ako ich môžu zapojiť do svojej každodennej komunikácie na pracovisku. Časť vzdelávania bude venovaná práve preto praktickému nácviku deeskalačných techník.

Pre koho je vzdelávanie určené: zamestnanci Centier pre deti a rodiny (CDR) – vychovávatelia a pomocní vychovávatelia, profesionálni náhradní rodičia, špeciálni pedagógovia, sociálni pedagógovia, liečební pedagógovia, sociálni pracovníci, asistenti sociálnej práce,  psychológovia, iní odborní zamestnanci a tiež zamestnanci na skupinách,

Vzdelávanie je rozdelené na tri časti:

  1. Konflikt
  • Definícia konfliktu (v širšom aj užšom zmysle).
  • Základné princípy konfliktov a najčastejšie príčiny konfliktov.
  • Správanie v konflikte: pasívne, agresívne, manipulatívne, asertívne.
  • Postoj ku konfliktu, emocionálny, kognitívny, konatívny.
  • Typológia konfliktov- intrapersonálny, interpersonálny, vnútroskupinový, medzi skupinami, medzinárodné, medzištátne konflikty, skrytý konflikt, fixovaný, jednostranný.
  • Konflikt ako proces, vývojové fázy konfliktu, eskalácia konfliktu- príznaky, otvorenie, polarizácia, izolácia, deštrukcia, únava.
  1. Riešenie konfliktov
  • Postupy riešenia konfliktov.
  • Spôsoby zvládnutia konfliktu – kooperácia, kompromis, prispôsobenie sa, súperenie, vyhýbanie.
  • Možnosti riešenia konfliktov – autoritatívne, alternatívne (vyjednávanie, facilitácia, mediácia, zmierovanie, vyjednávanie.
  1. Deeskalácia konfliktu
  • Prevencia – predchádzanie napätiu, konfliktu či agresii v správaní
  • Základné techniky deeskalácie – načúvanie, riadený rozhovor, odvrátenie pozornosti, zrkadlenie, verbálna deeskalácia
  • Praktický nácvik deeskalácie konfliktu na modelových situáciách

 

Vzdelávanie je vedené skúsenými lektormi s praxou v oblasti výkonu opatrení v sociálno-právnej ochrane dieťaťa a v sociálnych službách. Vzdelávanie je interaktívne a zahŕňa teoretické vysvetlenia i praktické cvičenia, diskusie a prípadové štúdie.  Rozsah vzdelávania je 50 hodín.

______________________________________________________________________________________________

 

TAX Optimal s.r.o., A. Mišúta 1/8, 971 01 Prievidza, IČO: 46713271, DIČ: 2023529684

Obchodný register Okresného súdu v Trenčíne, Odd. Sro, vložka č. 26410/R

www.vzin.sk, email: vzin@vzin.sk, tel. kontakt:  0905128263